Rabu, 27 September 2017

WORKING GROUP DATE 26 SEPTEMBER 2017

NAME     : DARWIN
NIM         : D1131171032
GROUP  : 8 (VIII)

DISCUSSION RESULTS

( GROUP WORK )

1. how is the college/university system in the U.S different from the collagr/university system in indonesia?

1.  U.S. based college system always encouraged to discuss together to discuss various topics and ideas so that class activities become more exciting and not boring while The Education Implementation system used in Higher Education is "Credit System", which is meant here is a system of educational administration in which the student's study load, the lecturer's workload and the burden of organizing the educational institution are stated in the credit. while the special purpose of the application of S.K.S system in Higher Education is provide an opportunity for students who are able to learn and learn successfully to complete the study in the shortest possible time.

1. bagaimana sistem perguruan tinggi di A.S berbeda dengan sistem perguruan tinggi / perguruan tinggi di indonesia?

1.  Sistem perguruan tinggi berbasis AS selalu terdorong untuk berdiskusi bersama untuk membahas berbagai topik dan gagasan sehingga kegiatan kelas menjadi lebih seru dan tidak membosankan sedangkan Sistem Implementasi Pendidikan yang digunakan di Perguruan Tinggi adalah "Sistem Kredit", yang dimaksud disini adalah sistem administrasi pendidikan dimana beban belajar siswa, beban kerja dosen dan beban pengorganisasian lembaga pendidikan dinyatakan dalam kredit. sedangkan tujuan khusus penerapan sistem S.K.S di Perguruan Tinggi ini memberi kesempatan bagi siswa yang mampu belajar dan belajar dengan sukses menyelesaikan studi dalam waktu sesingkat-singkatnya.

2. wich one do you prefer : to decide on your major early in your college year or latter?

2. I have a long wanted to enter in mechanical engineering because i want to create a new machine.

2. Apa yang Anda inginkan: memutuskan jurusan Anda di awal tahun kuliah atau yang terakhir?

2. Saya sudah lama ingin masuk teknik mesin karena saya ingin membuat mesin baru.

3.  Why do you choose to study at mechanical enginering is study major? 

3.  Because I want to make a weapon of war for the country so that this country becomes a big and strong country and the weapon that I want to make is a nuclear weapon but the weapon I want to develop into a technology useful for human life.

3. Mengapa Anda memilih untuk belajar di bidang teknik mesin sebagai jurusan studi?

3. Karena saya ingin membuat senjata perang untuk negara sehingga negara ini menjadi negara yang besar dan kuat dan senjata yang ingin saya buat adalah senjata nuklir tapi senjata yang ingin saya kembangkan menjadi teknologi yang berguna bagi kehidupan manusia.

4. What do you think can be improved from the collage/university system in indonesia?

4. In my opinion the system of universities in Indonesia is good but that must be considered again the money for the recovery of small communities or less able to continue education at higher levels so that it can raise the degree and economy of their families will.

4. Menurut anda apa yang bisa diperbaiki dari sistem perguruan tinggi di indonesia?

4. Menurut saya sistem universitas di Indonesia itu bagus tapi itu harus dipertimbangkan lagi uangnya untuk pemulihan masyarakat kecil atau kurang mampu melanjutkan pendidikan di tingkat yang lebih tinggi sehingga bisa meningkatkan derajat dan ekonomi keluarga mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

DIALOG (UAS)

1) YOHANES FRENGKY (A) 2) DARWIN (B) SETTING: The park is written SITUATION: John accidentally met Darwin in the park sitting alone and...